Projektowanie i tworzenie stron www - poradnik

Projektowanie i tworzenie stron www - poradnik
Zakładasz firmę i chcesz zaistnieć w internecie? Potrzebujesz własnej witryny, która pozwoli Ci dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych odbiorców oraz prezentować oferowane usługi lub towary. O czym warto pamiętać, zamawiając tworzenie strony internetowej? Przeczytaj artykuł, poznaj podstawowe kroki i zadbaj, aby wizytówka Twojej marki rzeczywiście przynosiła oczekiwane korzyści.

Określ cel strony i potrzeby swoich klientów

Estetyczna i nowoczesna witryna stanowi podstawę współczesnego biznesu. Zanim zamówisz tworzenie strony internetowej w Poznaniu, zastanów się, jaki cel ma ona spełniać. Może służyć do zbierania kontaktów oraz sprzedaży. Powinna generować ruch z Google, odpowiadać na najczęściej zadawane pytania, realizować transakcje i stanowić centrum działań marketingowych brandu. Bardzo ważne, by była intuicyjna i zbudowana w taki sposób, jak oczekują tego Twoi klienci. Pierwszym krokiem powinno być określenie grupy docelowej. Teraz przeanalizuj swoją ofertę i wypisz asortyment, który chcesz promować. Następnie skorzystaj z narzędzi do wyznaczania słów kluczowych. Wybrane frazy przypisz do poszczególnych podstron.

Projektowanie makiet i szaty graficznej

Kolejnym krokiem jest stworzenie struktury witryny. Pamiętaj, że tworzenie strony internetowej w Poznaniu powinno być podporządkowane jej użyteczności oraz skutecznej sprzedaży. Inny układ stosuje się dla części głównej niż kart produktów. Zawsze powinien on być jednak dopasowany do treści biznesowych, które chcesz przekazać. Zaplanuj rozmieszczenie wszystkich elementów w makiecie roboczej - przygotuj tzw. wireframe. Na podstawie makiety możesz przygotować szatę graficzną. Obecnie jednym z trendów jest minimalizm i warto się go trzymać. Użytkownicy chcą szybko znaleźć informacje na temat Twojej firmy, jej oferty i korzyści płynących ze współpracy. Coraz więcej osób korzysta z Internetu na smartfonach, dlatego idealna będzie przejrzysta strona mobilna. Ważne, by grafika była przyjemna dla oka, ale nie może przytłaczać przekazów, które kierujesz do użytkowników.

Jaki system zarządzania treścią?

Z pewnością będziesz chciał samodzielnie zarządzać firmową stroną. CMS („Content Management System”) umożliwia dodawanie tekstów czy zdjęć osobom spoza branży IT, które nie mają nic wspólnego z programowaniem. Do wyboru pozostają gotowe systemy (np. popularny WordPress) oraz autorskie CMS-y projektowane na potrzeby konkretnej firmy (sprawdzają się np. przy rozbudowanym sklepie internetowym).

Stwórz użyteczną stronę

Witryna powinna być przede wszystkim użyteczna dla użytkowników. Istotne, aby szybko się ładowała, poruszanie się po niej było intuicyjne, a szata graficzna eksponowała firmowe treści. Dzięki temu potencjalni klienci błyskawicznie znajdą interesujące ich informacje. Pamiętaj także o doborze domeny dopasowanej do swojej działalności oraz zamówieniu stabilnego hostingu.